افسردگی چیست؟_با علائم افسردگی و عوارض افسردگی آشنا شویم
افسردگی چیست؟_با علائم افسردگی و عوارض افسردگی آشنا شویم ٠٢١٨٨٣٧٧٨١٦
درمان افسردگی بعد از زایمان_افسردگی بعد از زایمان چگونه درمان می شود روانشناسی شخصیت

درمان افسردگی بعد از زایمان_افسردگی بعد از زایمان چگونه درمان می شود

سوالات تعیین کننده در درمان افسردگی بعد از زایمان

پزشک یا متخصص بهداشت روانی که شما برای درمان افسردگی پس از زایمان به او مراجعه می کنید ، ممکن است بپرسد:

  • علائم شما چیست و چه زمانی شروع شد؟
  • آیا علائم شما با گذشت زمان بهتر یا بدتر شده است؟
  • آیا علائم شما بر توانایی شما در مراقبت از نوزاد تأثیر می گذارد؟
  • آیا آنقدر که انتظارش را داشتید با کودک خود احساس وابستگی می کنید؟
  • آیا می توانید در صورت داشتن فرصت بخوابید و در زمان بیدار شدن از خواب بلند شوید؟
  • سطح انرژی خود را چگونه توصیف می کنید؟
  • آیا اشتهای شما تغییر کرده است؟
  • هر چند وقت یکبار می گویید احساس اضطراب ، تحریک پذیری یا عصبانیت می کنید؟
  • آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به خود یا نوزاد خود آسیب برسانید؟
  • چقدر از مراقبت از نوزاد خود حمایت می کنید؟
  • آیا استرس های مهم دیگری در زندگی شما مانند مشکلات مالی یا روابط وجود دارد؟
  • آیا بیماری دیگری تشخیص داده اید؟
  • آیا تا به حال به بیماری های روانی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی مبتلا شده اید؟ اگر چنین است ، چه نوع درمانی بیشترین کمک را کرد؟


روش های درمان افسردگی بعد از زایمان


درمان افسردگی پس از زایمان می تواند متفاوت باشد. ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اولین راه خودمراقبتی است


(خواب کافی ، خوب غذا خوردن ، ورزش و وقت گذاشتن برای استراحت)


دارو درمانی در درمان افسردگی پس از زایمان

درمان ممکن است نیاز به ترکیبی از داروها - مانند داروهای ضد روان پریشی ، تثبیت کننده خلق و خوی و بنزودیازپین ها - برای کنترل علائم و نشانه های شما داشته باشد.
درمان الکتروشوک (ECT). اگر افسردگی بعد از زایمان شدید است و دچار روان پریشی بعد از زایمان می شوید ، اگر علائم به دارو پاسخ ندهد ، ممکن است ECT توصیه شود. ECT روشی است که در آن جریانهای الکتریکی کوچکی از مغز عبور می کنند و عمداً باعث تشنج مختصر می شوند. به نظر می رسد ECT باعث تغییراتی در شیمی مغز می شود که می تواند علائم روان پریشی و افسردگی را کاهش دهد ، به ویژه هنگامی که سایر درمان ها ناموفق بوده است. درمان روان پریشی پس از زایمان می تواند توانایی مادر در تغذیه با شیر مادر را به چالش بکشد. جدایی از نوزاد شیردهی را با مشکل مواجه می کند و برخی از داروهایی که برای درمان روان پریشی بعد از زایمان استفاده می شود ، برای زنانی که در حال شیردهی هستند توصیه نمی شود. اگر روان پریشی بعد از زایمان را تجربه می کنید ، پزشک شما می تواند به شما در حل این چالش ها کمک کند.

درمان افسردگی پس از زایمان


مشاوره در درمان افسردگی پس از زایمان

علاوه بر درمان حرفه ای ، می توانید برخی کارها را برای خود انجام دهید که بر اساس برنامه درمانی شما ساخته شده و به بهبود سریع کمک می کند. انتخاب شیوه زندگی سالم. فعالیت بدنی ، مانند پیاده روی با کودک و سایر انواع ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. سعی کنید استراحت کافی داشته باشید. غذاهای سالم بخورید و از الکل اجتناب کنید.
انتظارات واقع بینانه تعیین کنید. برای انجام همه کارها به خودتان فشار نیاورید. انتظارات خود را برای یک خانواده کامل کاهش دهید. هرچه می توانید انجام دهید و بقیه را رها کنید.
برای خود وقت بگذارید. کمی وقت بگذارید و از خانه خارج شوید. این ممکن است به معنای درخواست شریک زندگی برای مراقبت از کودک یا ترتیب دادن یک خانه نشین باشد. کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید ، مانند سرگرمی یا نوعی سرگرمی. همچنین ممکن است مدتی را تنها با شریک یا دوستان خود برنامه ریزی کنید.
از انزوا خودداری کنید. با شریک ، خانواده و دوستان خود در مورد احساسی که دارید صحبت کنید. تجربیات مادران دیگر را بپرسید. شکستن انزوای ممکن است به شما کمک کند دوباره احساس انسان کنید.
کمک بخواهید. سعی کنید با افراد نزدیک خود صحبت کنید و به آنها اطلاع دهید که به کمک نیاز دارید. اگر کسی به کودک نشستن پیشنهاد می کند ، او را با او در میان بگذارید. اگر می توانید بخوابید ، چرت بزنید ، یا شاید بتوانید فیلم ببینید یا با دوستانتان برای قهوه ملاقات کنید. همچنین ممکن است از مهارتهای فرزندپروری که شامل تکنیک های مراقبت برای بهبود خواب نوزاد و تسکین هیاهو و گریه است ، کمک بگیرید.
در حالی که همه این استراتژی ها در حفظ بدن و ذهن سالم در دوران پس از زایمان نقش دارند ، حقیقت این است که یافتن زمان برای انجام عادات سالم هنگام تولد نوزاد می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که از یک متخصص پزشکی که می تواند شما را به گزینه درمانی که با علائم ، شیوه زندگی و ترجیحات شما متناسب است - راهنمایی کنید و از افرادی که می توانند در مسئولیت های شخصی به شما کمک کنند ، کمک بگیرید.
درمان رفتاری شناختی (CBT نیز نامیده می شود). CBT به شما کمک می کند تا افکار منفی را با تغییر طرز فکر و عمل خود مدیریت کنید. انواع متداول CBT شامل همکاری با یک درمانگر برای کمک به شما در تعیین اهداف و شناسایی افکار و رفتارهای منفی است تا بتوانید متفاوت فکر کنید و عمل کنید.
درمان بین فردی (IPT نیز نامیده می شود). IPT به شما کمک می کند شرایط و مشکلات موجود در زندگی شخصی خود را شناسایی کرده و با آن کنار بیایید ، مانند روابط با شریک و خانواده ، شرایط در محل کار یا در همسایگی خود ، داشتن یک بیماری یا از دست دادن یک عزیز. انواع متداول IPT شامل کار با یک درمانگر در ایفای نقش ، پاسخ به سوالات باز (نه بله یا نه) و مشاهده دقیق نحوه تصمیم گیری و ارتباط با دیگران است.
اگر در معرض خطر ابتلا به PPD هستید ، متخصص روانشناس شما می تواند به شما در درمان CBT و IPT کمک کند. در مورد زندگی ، بارداری و احساسات خود با ارائه دهنده صادق باشید تا ارائه دهنده شما بتواند در یافتن مشاوران درمانی به شما کمک کند.

زمان افسردگی پس از زایمان چقدر طول می کشد و درمان نشدن آن چه خطراتی دارد

نمی توان گفت افسردگی بعد از زایمان بدون درمان چقدر طول خواهد کشید. ممکن است ماه ها یا بیشتر ادامه داشته باشد و می تواند به یک اختلال افسردگی مزمن تبدیل شود. افسردگی پس از زایمان چیزی نیست که به آن بی اهمیت نگاه شود و مادران تازه وارد هرگز نباید احساس کنند که افسردگی آنها فقط بخشی از مادر تازه بودن است. گاهی اوقات افکار خودکشی و قتل می تواند در زنان مبتلا به PPD و روان پریشی پس از زایمان ایجاد شود. در صورت لزوم از اورژانس کمک بگیرید. اگر PPD درمان نشود ، می تواند اثرات ماندگاری بر روی نوزاد و همچنین مادر داشته باشد. این می تواند پیوند بین مادر و کودک را تضعیف کرده و به طور بالقوه مانع رشد سالم کودک شود. تحقیقات نشان می دهد که کودکان مادران مبتلا به PPD بدون درمان بیشتر گریه می کنند ، در رشد زبانی خود تأخیر دارند و در خوابیدن و غذا خوردن مشکل دارند.


نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید