روانشناسی ازدواج_تعریف ازدواج از دیدگاه روانشناسی
روانشناسی ازدواج_تعریف ازدواج از دیدگاه روانشناسی ٠٢١٨٨٣٧٧٨١٦
انتخاب همسر_با همسر درونگرا ازدواج کنیم یا برونگرا؟ روانشناسی ازدواج

انتخاب همسر_با همسر درونگرا ازدواج کنیم یا برونگرا؟

انتخاب همسر مسئله بسیار مهمی است و مشاوره ازدواج می تواند باعث شناسایی کامل طرفین و پیدا شدن خصوصیات اخلاقی نهان بین زن و مرد شود.لطفا این مورد را جدی بگیرید و با توجه به این مورد،مقاله زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

درون گرایی

درون‌گراها افرادی هستند که وقتی در مقابل جهان بیرون قرار می‌گیرند، منفعل می‌شوند.

آنها معمولاً آدم‌های توداری هستند که خودشان را بروز نمی‌دهند، از احساسات و هیجان‌هایشان فقط برای دوستان معدود و خیلی صمیمی حرف می‌زنند. برای همین اگر یک فرد درون‌گرا را ببینند، بااینکه حس می‌کنید، دارید آدم مؤدبی را تماشا می‌کنید, اما در صورتی که او را نشناسید، فکر می‌کنید با آدم بی‌اعتنایی مواجه شده‌اید. این افراد تمایل به‌تنهایی، اشتغال به امور ذهنی و کتاب خواندن دارند، آنها افرادی مستقل هم هستند.

برونگرایی

برونگراها در دنیای بیرون سیر می‌کنند. آنها دوست دارند که سرخوش، اجتماعی، رقابت جو، سریع و واقع گرا باشند. برای آنها هر چیزی که شفاف‌تر و مشخص‌تر باشد، بهتر است, ابهام را تحمل نمی‌کنند. این افراد از طبیعت گردی، مهمانی رفتن و با بودن با دوستان خسته نمی‌شوند.

 

حالا دانستن این ویژگی‌ها به چه دردی می‌خورد؟

دقیقاً زمانی که به دنبال فرد مورد نظر زندگی خود می‌گردید، دانستن این خصوصیت اخلاقی او در انتخاب و زندگی آینده به کمک شما می‌آید. این خصوصیت در زنان و مردان متفاوت است، یک زن برونگرا دوست دارد کنار همسرش بنشیند و با او صحبت کند، به میهمانی و خرید بازار برود, درحالی‌که مردی با این خصوصیت تمایل دارد به دنبال طبیعت گردی و اکتشاف باشد. و مسافرت‌هایی بدون همسر و با دوستانش برود.  پس نمی‌توان گفت، یک زن برونگرا در کنار یک مرد برونگرا خوشبخت است، بلکه باید به آنها بیاموزید که تفاوت‌ها را بشناسند و به‌عنوان مشکل به آنها نگاه نکنند تا بتوانند به‌راحتی با آن کنار بیایند و مدیریت کنند. با روانشناسی ازدواج بیشتر آشنا شوید.

 

برای ازدواج تنها عاشق شدن و دوست داشتن کافی نیست...


نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید