چه زمانی به روانپزشک مراجعه کنیم_چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند؟ خدمات روانپزشکی

چه زمانی به روانپزشک مراجعه کنیم_چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند؟

مراجعه به روانپزشک

بسیاری از افراد از مشکلات روحی رنج می برند ، اما گاهی اوقات از آن آگاه نیستند. به همین دلیل ، مهم است که علائم اصلی را که برای آنها توصیه می شود به متخصص روانپزشکی مراجعه کنید ، بدانید . این علائم می توانند به تنهایی برطرف شوند یا همزمان چندین مورد وجود داشته باشند. وقتی در زندگی روزمره تغییراتی ایجاد شد ، به روانپزشک خوب مراجعه کنید. تغییرات در زندگی روزمره علائمی است که در ابتدا می توانید تصور کنید که به دلیل آسیب شناسی های دیگری هستند که ذهنی نیستند ، اما در واقع رابطه دارند. علائم اصلی عبارتند از:

• تغییر در عادات غذایی: کاهش وزن ، رژیم غذایی زیاد ، مصرف زیاد غذا و غیره.
  • تغییر در عادات خواب: بیش از حد یا کمبود خواب ، بیدار شدن از خواب در شب ، طولانی شدن زمان خواب ، خستگی بدون دلیل و غیره.
  • عدم تمرکز
  • مشکلات حافظه

چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کنیم

وقتی روحیه شما تغییر کرد به روانپزشک مراجعه کنید مشاهده تغییرات خلقی ، شخصیتی یا رفتاری برای خانواده و دوستان بیمار راحت تر از خود او است.

علائمی که دلیل مراجعه به روانپزشک می باشند

• مشکل در غلبه بر مشکلات یا تصمیم گیری
  • اضطراب یا نگرانی بیش از حد غیر طبیعی در مورد یک یا چند موضوع
  • کند فکر کردن
  • نوسانات خلقی بسیار شدید
  • خشم و / یا حساسیت به دوستان ، خانواده یا شریک
  • بی تفاوتی نسبت به آینده: فقدان توهم و پروژه زندگی
  • ناتوانی در هیجان زدن یا لذت بردن از هر چیزی ایده های عجیب

زمانی که باید به روانپزشک مراجعه کنیم

وقتی ایده های عجیبی دارید به روانپزشک مراجعه کنید

افکار عجیب ، مانند شیدایی بیش از حد و ترس یا توهم ، علائم بسیار شایع بیماری روانی هستند. برجسته ترین آنها عبارتند از:

تفکر پارانوئید: تصور اینکه همه علیه شخص عمل می کنند
وسواس بیش از حد: شستن اجباری دستها ، مجموعه های پوچ ، بررسی مکرر و دوباره چیزها ، بیش از حد کمال گرایی و دقیق کاری و غیره.
توهم: احساس شنیدن یا دیدن چیزی بدون توجه دیگران مانند سایه ها ، چهره های عجیب ، صداها ، ظاهر مرموز و غیره.
ترس بیش از حد: از سینماها ، زمین های فوتبال ، آسانسورها ، اتوبوس ها ، کنسرت ها ، مهمانی ها ، که باعث احساس خفگی ، ضربان قلب سریع ، سرگیجه ، استفراغ یا حتی غش می شود.
زمانی که مراجعه به روانپزشک ضروری می شود

هنگامی که با عادات جنسی مشکل دارید مراجعه به روانپزشک ضروری است

بسیاری از مشکلات عادات جنسی به سلامت روان مربوط می شود. یکی ممکن است عدم احساس محرک های جنسی تقریباً دائمی باشد.

از سوی دیگر ، دوگانگی ، مشکلات هویت جنسی یا عدم تعریف جنسیت می تواند باعث ایجاد اضطراب و ناراحتی زیادی شود ، زیرا همجنس گرایی هنوز در برخی از محیط های اجتماعی پذیرفته نشده است و این باعث ترس از طرد شدن یا تبعیض می شود.

احساسات یا انگیزه های پارافیلیک ، مانند جذب افراد زیر سن قانونی ، فتیشیسم ، سادیسم ، مازوخیسم ، و سایر موارد ، می توانند رنج روانی زیادی را صرف نظر از پیامدهای اجتماعی و حقوقی که به دنبال دارند ، به همراه داشته باشند.

اعتیاد ، علائم ضرورت مراجعه به روانپزشک

اعتیاد همچنین یکی از علائم واضح داشتن یک مشکل روانی است ، زیرا این بدان معناست که فرد آنقدر وابستگی شدیدی دارد که نمی تواند مصرف یک محصول را متوقف کند. شایع ترین اعتیاد به الکل ، مواد مخدر ، قمار و سایر موارد است.

اگر فردی بیش از دو یا سه لیوان شراب یا آبجو در روز بنوشد یا در آخر هفته بیش از حد مشروب بنوشد ، ممکن است به این معنی باشد که مشکلی با الکل دارد یا ممکن است در نهایت با آن مشکلی داشته باشد ، به خصوص اگر همیشه از عبارت "من کنترل می کنم" استفاده کند ، زیرا این بدان معناست که شما درک خوبی از میزان مصرف خود ندارید.

در مورد اعتیاد به قمار ، هزینه بیش از حد برای فعالیت های غیر ضروری نیز می تواند به این معنی باشد که فرد از یک مشکل روانی رنج می برد.