اولویت روابط زناشویی_چهار اولویت بسیار مهم در سبک زندگی روابط زناشویی
اولویت روابط زناشویی_چهار اولویت بسیار مهم در سبک زندگی روابط زناشویی ٠٢١٨٨٣٧٧٨١٦
تضمین خوشبختی در زندگی مشترک_راز موفقیت در زندگی زناشویی چیست؟ روانشناسی زندگی مشترک

تضمین خوشبختی در زندگی مشترک_راز موفقیت در زندگی زناشویی چیست؟

چگونه می توانیم در زندگی زناشویی خوشبختی خود را ضمانت کنیم و از آن محافظت کنیم؟

خوشبخت شدن و احساس رضایت از زندگی زناشویی برای هیچ زوجی، به یکباره و بدون رعایت اصول زندگی زناشویی به دست نمی آید. این زوج ها هستند که خوشبختی را به دست می آورند.

خوشبختی اتفاقی نیست بلکه کاملا اکتسابی است

بسیاری از افراد هستند که خود را در زندگی خوشبخت نمی بینند و بدون آنکه تلاشی کنند انتظار دارند که زندگی آنها بهتر شود و احساس خوشبختی کنند. اینها اغلب افرادی هستند که دائم فکر می کنند همسران دیگر یعنی شوهران یا زنان بقیه از شوهر یا زن آنها بهتر هستند و برای همین همیشه حسرت زندگی دیگران را دارند و دائم پیش خود فکر می کنند که من شانس نیاوردم فلانی چه خوشبخت است شوهر فلانی چه کارهایی که برایش انجا م نمی دهد اما شوهر من ....
درحالیکه این افراد آنقدر خود را درگیر این تفکرات می کنند که به کل فراموش می کنند که خودشان مسئول زندگیشان هستند واگر بقیه از زندگیشان رضایت دارند هزاران گذشت، محبت، عشق، صمیمیت، صبر و اینگونه صفات را پیشه کرده اند تا به این خوشبختی رسیده اند. درحالیکه خودشان ذره ای از اصول زندگی مشترک را نه رعایت می کنند و نه برای اینکه خودشان را تغییر دهند و دانش و فهم و درک خودشان از زندگی مشترک را بیشتر کنند، تلاشی می کنند. اینها معمولا توقع دارند که همه چیز خوب پیش برود همسر آنها به یکباره و ناگهانی رفتارش بهتر شود و با عشق با آنها زندگی کند. درحالیکه اگر در زندگی موفق نیستند اولین عامل رفتارها و اخلاقیات خودشان است. مطلب پیشنهادی: احساس خوشبختی چیست

تضمین خوشبختی در زندگی مشترک

هیچ کس نمی تواند همسر خود را به کل تغییر دهد

همه ی ما باید بدانیم و بپذیریم هیچ مردی یا زنی و هیچ فردی را نمی توان به طور کلی تغییرداد و نمی توان تربیت و ذات او را جوری کرد که ما می خواهیم. بسیاری از زنان را می بینیم که مصرانه و در کمال ناامیدی مراجعه می کنند و می گویند شوهر من فلان اخلاقش را تغییر نمی دهد. هرچه به او می گویم این رفتار تو اشتباه است و باید آن رفتار درست من را انجام دهی، نمی پذیرد. خب مشخص است که این زن می خواهد مرد خود را به جوری که خودش صلاح می داند تبدیل کند و این عملا غیرممکن است. اتفاقا تاثیر بدتری خواهد داشت چون مرد ممکن است به ازای آن رفتار خودش، خیلی اعتماد به نفس بگیرد و از خودش هم راضی باشد و اینکه همسر خود را همسری کنترلگر و غرغرو و امرونهی کن می بیند که فقط می خواهد عقاید خود را تحمیل کند.

در زندگی زناشویی هم باید درست بشنوید و هم درست صحبت کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد حتی نمی توانند با همسر خود صحبت کنند. صحبت های آنها اکثر مواقع به دعوا و بحث می رسد. مثلا اینکه خانمی که مراجعه می کند می گوید به شوهرم هرچه می گویم و هرچه می خواهم انجام نمی دهد حتی کارهای عادی و آسان در خانه. بعد طی جلسات مشخص می شود که این خانم با لحنی فوق العاده تند با همسر خود صحبت می کند درحالیکه این لحن را به هیچ عنوان با بقیه افراد حتی با فرزندان خود ندارد و بخاطر همین همسرش به هیچ عنوان به حرف او گوش نمی کند.
همچنین مواردی را می بینیم که زن و مرد با مهارت خوب گوش دادن به هیچ عنوان آشنا نیستند و نمی توانند به حرفهای هم خوب گوش دهند. انسان همانطور که نیاز دارد صحبت یا به قولی درددل کند، باید بتواند برای گوش دادن به حرف دیگران نیز صبر و حوصله داشته باشد. این موضوع زنان و مردان بسیاری را دچار مسئله و مشکل می کند و کم کم این مشکل بزرگتر می شود و زندگی زناشویی را مختل می کند. پس اگر این سوال را دارید که اصول زندگی مشترک چیست باید بدانید همسران برای هم یار و همدم باید باشند و باید بتوانند مسائل و مشکلات و هر موضوعی را که می خواهند به راحتی مطرح کنند و از درک طرف مقابل خود نیز اطمینان داشته باشند.

زن و شوهر باید در هر شرایطی به هم احترام بگذارند.

در زندگی زوج های خوشبخت هم اختلاف نظر وجود دارد. اما راهی که آنها انتخاب کرده اند این است که به عقاید هم احترام بگذارند نه اینکه با جنگ و دعوا و بی احترامی حرف خود را به کرسی بنشانند. آنها حتی در هنگام بروز مشکلات و اختلافات نیز به هم احترام می گذارند. به همین خاطر وقتی برای هم ارزش قائل می شوند از گزند آسیب هایی که دیگران نیز به زندگی آنها وارد می کند بیشتر در امان هستند. مثلا مردی که در هر شرایطی به همسر خود احترام می گذارد این را به دیگران نیز القا می کند که همسر من فرد محترمی است و هیچ کس حق بی احترامی به او را ندارد. اختلافاتی که از طرف خانواده های زوج ها پیش می آید بسیاری از آنها از همین قضیه نشات می گیرد.

راز موفقیت در زندگی زناشویی چیست

علائق و آرزوهای همسر خود را بیابید و برای آن تلاش کنید.

یک همسر خوب، همیشه به علائق همسر خود احترام می گذارد و آنها را در نظر می گیرد و از مسائل کوچک و بی اهمیت می گذرد و روی خواسته های خودش پافشاری نمی کند. او سعی می کند به جای اگر هم با مسئله ای مخالف باشد سعی می کند به طور منطقی درباره آن صحبت کند و آن را حل کند نه اینکه با کینه یا تلافی، کار خودش را انجام دهد. البته این موضوع دلیل نمی شود که استقلال خود را از دست بدهد و دائم در حال به دست آوردن رضایت همسرش باشد. او زندگی و عقاید خودش را دارد و آنها را رعایت می کند اما گاهی با گذشت یا نادیده گرفتن، از برخی مسائل رد می شود.

مسئولیت های خودتان را در زندگی مشترک قبول کنید.

زنان و مردان متعهد در زندگی، از زیر بار مسئولیت های خود شانه خالی نمی کنند. اگر کاری  انجام دهند یا حرفی بزنند مسئولیت آن را می پذیرند مخصوصا اگر باعث ناراحتی همسر خود شده باشند سعی می کنند آن قضیه را حل کنند. مسئولیت پذیری و انجام کارهایی که گردن زن و مرد هست جزو موارد بسیار مهم در زندگی زناشویی می باشد.


نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید